28 Haziran 2012 Perşembe

BAKANLIKLAR ÇÖKÜYOR..


         Çöküntü nedeniyle ölen şahsın cesedi Milli Eğitim Bakanlığı metro inşaatında bulunmuş. Melih Gökçek metro inşaatındaki çökük nedeniyle bir kişinin ölümü sonrasında iki gün ortaya çıkmamış, demeç vermemiş. Sonra da twitterdan ben metroyu bakanlığa devrettim diye açıklama yapmış. Açıklamayı birlikte yapmayı bakanlığa teklif etmiş ama Bakanlık kabul etmemiş. İlk tespitlerde alanda metro hattında göçük, çatlak, su sızıntısı bulunmadığı söylenmesine karşın 11 metre yeraltında bulunan metro tünelinin üzerinde 5 ila 8 metre arasında saniyede 8 litre su üreten bir kaynak bulunduğu tespit edilmiş. Suyun kaynağı belirlenemezken kentleşme sonucu yeraltına alınan, islah edilmeyen veya kanalizasyon hattına bağlanmayan Dikmen Deresinin küçük bir kolunun bölgeye kadar uzanmış olabileceği tahmin ediliyormuş. Göçük alanından tonlarca balçık çıkarılmış ve 50 kamyon taş dolgu kapanarak göçük kapatılmaya çalışılmış. Kullanılan malzemenin miktarının bile göçüğün hacmi hakkında fikir verdiği, ancak sadece ölüme neden olan bölgenin kapatılmasıyla sorunun tespiti ve giderilmesi çalışmalarının olumsuz etkileneceği, metro çalışması yapılan alanın tümünün bomba gibi tehdit içerdiği ileri sürülüyor. Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın dış duvarından 8-9 metre içeride de 21 metre çatlak oluşmuş. Uzmanlar uzun yıllardır bekleyen metro inşaatında açıkta ve su içerisinde bekleyen demirlerin korozyona uğrama ihtimalinin de inşaatın sağlığı açısından dikkate alınması gerektiğini söylüyorlar. 

      Komşumuz Gürcistan'ın, hani halkının önemli bir kısmının sosyalist dönemi sona erdiren turuncu devrim sonrası sefalete düştüğü, meslek sahibi insanların ülkemize gelip bakıcılık, bavul ticareti yaptığı Gürcistan'ın başkenti Tiflis' e gittiğimde Tiflis metrosunu  gördüğümde çok etkilenmiştim. Beni bu kadar etkileyen Tiflis metrosuyla ilgili bazı bilgileri paylaşmak isterim. Tiflis metrosunun 1945’te yapımına başlanıp 1966 yılında tamamlanmış. Tiflis Metrosu yerin tam 156 metre altında. Metro ağının uzunluğu 26.4 kilometredir. 20'si yeraltında, 2 tanesi ise yer seviyesinde olmak üzere toplam 22 metro istasyonu bulunmaktadır. Yürüyen merdivenler şaşılacak bir hızda iniş çıkış yapmaktadır. 2005 yılında yapılan istatistiklere göre yıllık 105.6 milyon yolcu Tiflis metrosunu kullanmaktadır. Trenler 60 km ve 90 km/sa hızla gitmektedir. Trenler sabah 6.00'dan gece 1.00'e kadar çalışmaktadır. 4 dakikada bir sıklıkta çalışan trenler, kalabalık saatlerde 2.5 dakikada bir yapılmaktadır. Can kaybı başta olmak üzere Ankara metrosunun içinde bulunduğu durumla Tiflis metrosu karşılaştırıldığında Ankara'nın ne kadar acınası halde olduğu, Ankara halkının ne kadar şanssız olduğu bir kez daha anlaşılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder