1 Temmuz 2012 Pazar

KENTLER, METROLAR VE ANKARA METROSU


Yıllardır bekleyen metro inşaatında su sızıntısı nedeniyle akışkan hale gelen toprağın çökmesi sonucu HKK civarında bir kişi ölmüş, ölen kişinin cesedi Atatürk Bulvarında MEB önündeki metro inşaatında bulunmuştu. Bu nedenle Ankara'nın çok işlek bir bölgesinin çökme riskiyle karşı karşıya olduğu uzmanlarca açıklanmış, bu konuya ilişkin bir yazımı daha önce paylaşmıştım. O yazıda An
kara metrosunun durumunu değerlendirirken örnek olarak Tiflis metrosuna ilişkin bilgilere yer vermiştim. Bu kez de M.Gökçek'in Avrupa'nın ilk üç şehrinden biri olarak gösterdiği Ankara metrosu ile Avrupa'daki bazı şehirlerin metrolarını kıyaslayan bilgileri paylaşmak istiyorum. Ankara'da Ankaray ve metro güzergahlarının toplam uzunluğu 23km. iken bu rakam Atina'da 46km., Paris'te 214km., Moskova'da 28km., Londra'da 400km.'dir. Ankara'da hatlar üzerindeki istasyon sayısı 22 iken Moskova'da 182, Londra'da 270, Paris'te 380 istasyon var. Ankara'da yılda yaklaşık 50 milyon yolcu taşınırken, bu rakam Moskova'da 3.2 milyar, Londra'da 1 milyar. Paris'in 14 hatlı metrosunun 9 km'lik tek bir hattı ise yılda 62 milyon yolcu taşıyor. Yararlanılan kaynak: Cumhuriyet, 30.06.2012 EK: Tiflis metrosunun 1945’te yapımına başlanıp 1966 yılında tamamlanmış. Tiflis Metrosu yerin tam 156 metre altında. Metro ağının uzunluğu 26.4 kilometredir. 20'si yeraltında, 2 tanesi ise yer seviyesinde olmak üzere toplam 22 metro istasyonu bulunmaktadır. Yürüyen merdivenler şaşılacak bir hızda iniş çıkış yapmaktadır. 2005 yılında yapılan istatistiklere göre yıllık 105.6 milyon yolcu Tiflis metrosunu kullanmaktadır. Trenler 60 km ve 90 km/sa hızla gitmektedir. Trenler sabah 6.00'dan gece 1.00'e kadar çalışmaktadır. 4 dakikada bir sıklıkta çalışan trenler, kalabalık saatlerde 2.5 dakikada bir yapılmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder